Alfabetyczne sortowanie listy w Wordzie

Bardzo często w programie Word tworzymy różnego rodzaju listy, np. osób, przedmiotów, produktów itp., które ostatecznie chcielibyśmy mieć posegregowane alfabetycznie. MS Word oczywiście posiada funkcję automatycznego sortowania tekstu, a cała operacja jest bardzo prosta do wykonania.

Zaznaczamy naszą listę, którą chcemy posegregować, możemy to zrobić za pomocą skrótu klawiaturowego Ctrl + A lub po prostu myszką. Następnie w zakładce Narzędzia główne, w sekcji Akapit klikamy na ikonę sortowania A→Z.

 

Otwarte zostanie nowe okno Sortowanie tekstu, w którym wybierzemy opcje naszego sortowania. W tym wypadku będzie to:

Sortuj według – wybieramy Akapity

Typ – wybieramy Tekst

 

Teraz wystarczy już tylko zatwierdzić nasz wybór przyciskiem OK i otrzymamy posortowaną alfabetycznie listę.






Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij