Blokowanie komórek w Excelu

Arkuszami wykonanymi w Excelu często dzielimy się ze współpracownikami, przekazujemy przełożonym itp. Nie zawsze chcemy by ktoś modyfikował wprowadzone przez nas dane lub też zmienił je przez przypadek. Takim sytuacjom możemy zapobiec blokując komórki arkusza.

Otwieramy nasz arkusz, który chcemy zabezpieczyć i przechodząc do zakładki Recenzja, wybieramy przycisk Chroń arkusz.

ochrex_1

 

W oknie, które się pojawi możemy opcjonalnie zaznaczyć jakie typy formatowania będą dostępne dla wszystkich użytkowników. Następnie wpisujemy hasło blokujące, które potwierdzamy w kolejnym kroku.

ochrex_2

 

Od teraz modyfikacja czy usuwanie komórek arkusza będą niedostępne bez jego odblokowania przy użyciu naszego hasła. Odblokowanie wykonujemy przechodząc do zakładki Recenzja i wciskając przycisk Nie chroń arkusza.

ochrex_3

 

Co jednak, jeżeli chcemy zablokować tylko wybrane komórki, a niektóre udostępnić?

Na odblokowanym arkuszu zaznaczamy te komórki, które mają pozostać nie zablokowane. Klikamy na nich prawym przyciskiem myszy i z rozwiniętego menu wybieramy opcję Formatuj komórki.

ochrex_4

 

W wyświetlonym oknie przechodzimy do zakładki Ochrona i odznaczamy opcję Zablokuj.

ochrex_6

Następnie ponownie powtarzamy kroki blokujące arkusz. Po tej operacji osoby, którym przekażemy arkusz będą mogły modyfikować dane tylko w przez nas wybranych komórkach.


 

Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij