Co to jest plan marketingowy? Czym zajmuje się strateg?

Artykuł sponsorowany

Jak to bywa w każdym biznesie, zdarzają się niekiedy, a to wzloty, a to upadki. Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa w wielu przypadkach wiąże się z ogromnym poświęceniem. Tym bardziej, jeżeli chodzi o branżę deweloperską i rynek sprzedaży mieszkań. W tym biznesie nie chodzi o to, aby świecić podczas rozmowy „ładnymi oczami” i liczyć na to, że ktoś ulegnie urokowi. Liczy się tutaj profesjonalizm, a także dobry plan marketingowy.

Dobry plan marketingowy stanowi integralną część każdego biznesplanu. Aby taki plan stworzyć potrzeba czasu, wielu badań rynkowych, a także swego rodzaju pasji do nieustannego zgłębiania wiedzy – marketing jest na tyle ciekawy, że wciąż ewoluuje. Może to być powodem wciąż zmieniających się gustów i upodobań społeczeństwa. Nie każdy ma czas, podejście i cierpliwość do takiego planowania. Z myślą o tych osobach, które nie czują się dobrze w roli stratega, pomocą służą zawodowi stratedzy marketingowi. Najlepszym przykładem będzie tutaj Krzysztof Krawczuk, strateg marketingowy i ekspert w dziedzinie MIX Marketingu.

Co stanowi zadania a co obowiązki w zawodzie stratega marketingowego?

Specjalizacje, jakie wykonuje zawodowy strateg – poza planowaniem strategii – to między innymi: badanie konkurencji i aktualnych trendów, dostosowywanie najlepszych kanałów i narzędzi, dzięki którym pozyskiwanie potencjalnych klientów będzie o wiele skuteczniejsze, a także analizowanie wszystkich działań pod względem skuteczności. I to właśnie należy do obowiązków marketingowego stratega, Krzysztof Krawczuk jest tego dobrym przykładem. W końcu przykłady daje się nie bez przyczyny, jeżeli są dobre, to należy je powielać.

Dobry strateg to osoba, która potrafi wyciągać wnioski z przeprowadzonych kampanii i poddawać je analizie. W tym zawodzie liczy się strategiczne myślenie. Strateg dla przedsiębiorcy jest swego rodzaju przewodnikiem, który prowadzi go ku świetlanej przyszłości.

Jakie są elementy skutecznego planu marketingowego?

Wyciągając na wierzch wszystkie elementy skutecznego planu marketingowego, należy wymienić takie elementy, które będą poddawać analizie obecnie funkcjonujące przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa te konkurują ze sobą w tym, kto pozyska więcej klientów, dlatego w planie marketingowym dla branży deweloperskiej należy zawrzeć między innymi takie elementy, jak:

  • ogólne streszczenie i zarys planowanych działań,
  • analizę aktualnej sytuacji na rynku nieruchomości,
  • cele i strategię marketingową,
  • zakładany budżet oraz prognozę zysków i strat,
  • rozpiskę możliwych problemów i analizę rozwiązań.

Strateg marketingowy musi również przygotować taki plan, który bez problemu będzie można potem modyfikować. Branża deweloperska jest bowiem taką branżą, która bardzo szybko zmienia się. Zmieniają się potrzeby, zainteresowania oraz zachowania potencjalnych klientów, oraz styl powstających nieruchomości. W tym zawodzie, tak jak to jest w przypadku Krzysztofa Krawczuka, liczy się wiedza na temat prowadzenia skutecznych kampanii reklamowych. Niezbędna może okazać się również elementarna wiedza na temat poszczególnych rozwiązań i modeli, np. AIDAL.

Skuteczność planowania strategii marketingowych jest zatem uzależnione od wiedzy, posiadanych umiejętności, a także zaangażowania i pasji. Jest to zawód, który w obecnych czasach pomaga wielu przedsiębiorcom wkroczyć na rynek nieruchomości z przytupem.


 

Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij