Facebook Ads i Remarketing na FB – wszystko co musisz wiedzieć

Facebook Ads jako system reklamowy Facebooka daje nam bardzo ciekawą możliwość remarketingu. Przeważnie znany jest on nam z systemu Google Ads i reklamy w Google, choć Facebook daje równie wiele możliwości oferowania reklamy dynamicznej. Czym zatem jest remarketing na Facebooku? Jak działa i jak go uruchomić? Jakie korzyści daje ogólnie remarketing? Czy warto docierać z reklamą do osób, które odwiedziły już naszą stronę internetową? Na te i inne pytania odpowiadamy poniżej.

Remarketing na Facebooku

Remarketing na Facebooku to możliwość wyemitowania reklamy na tym portalu, ale osobom, które weszły w interakcję z naszą stroną internetową lub naszym profilem na portalu społecznościowym. Ogólnie remarketing jest terminem oznaczającym marketing wtórny kierowany do osób, które w jakiś sposób zetknęły się już z naszą marką. Działa on dokładnie tak samo na Facebooku, jak np. w Google Ads. Głównym celem remarketingu na Facebooku jest m. in. sfinalizowanie sprzedaży, emitowanie reklam dopasowanych do odpowiedniej grupy czy oferowanie dopasowanych usług swoim klientom. Remarketing na FB nie jest dodatkowo płatną opcją, a jest on wbudowany system reklamowy. Korzystać z niego możemy, wybierając odpowiednią grupę docelową podczas tworzenia reklamy. Od technicznej strony proces wykonuje się poprzez zainstalowanie specjalnego pixela — kodu html na naszej stronie internetowej (o tym poniżej), który monitoruje osoby wchodzące na nią, a następnie na tej podstawie tworzona jest odrębna grupa odbiorców już w samym systemie reklamowym FB Ads. Grupę tą możemy dodatkowo filtrować i określać przy pomocy standardowych parametrów takich jak wiek, płeć, zainteresowania itp.

Jak zainstalować piksel Facebooka na stronie www?

Jeśli zdecydujemy się wykorzystać remarketing na Facebooku pierwszym krokiem, jaki powinniśmy wykonać, jest zainstalowanie pixela Facebooka na witrynie internetowej. Pixel jest kilkuwierszowym kodem html, który pobiera się z managera reklam. Zrobimy to, wchodząc do niego i wybierając zakładkę w menu Pixele (szczegółowa instrukcja w podręczniku pomocy FB). Po nazwaniu naszego pixela mamy różne możliwości dodania go na swojej stronie internetowej. Możemy zrobić to samodzielnie – pobierając kod i umieszczając go w nagłówku witryny, jeśli mamy dostęp do kodu strony. Możemy pobrać również instrukcje z kodem dla developera np. agencji seo, która obsługuje naszą witrynę,, gdzie specjaliści zaimplementują kawałek kodu do naszej strony. Po poprawnym wgraniu kodu, Facebook skieruje ruch testowy na naszą witrynę. Jeśli odnajdujemy go w zakładce pixela w managerze reklam, pixel zostanie po prostu uruchomiony oraz zacznie zbierać dane na temat osób, które weszły na naszą witrynę. Całe zadanie zająć może ok. kilku — kilkunastu minut i nie jest trudne. Postępując zgodnie z instrukcjami step-by-step i klikając w odpowiednie opcje zgodnie z poleceniami, jesteśmy w stanie zainstalować pixela samodzielnie, nawet jeśli nie znamy się ponadprzeciętnie na obsłudze stron www.

Jak uruchomić remarketing podczas tworzenia reklamy?

Po poznaniu zasady działania remarketingu i skonfigurowaniu pixela możemy rozpocząć remarketing i opublikować swoją promocję w sieci. Cały proces tworzenia reklamy będzie przebiegał tak jak przy standardowym uruchamianiu reklamy. Jedyną różnicą będzie wybranie odpowiednich opcji w zakładce Odbiorcy. W tym miejscu należy wybrać Niestandardową Grupą Odbiorców oraz zdecydować czy chcemy wybrać listę osób odwiedzających naszą stronę www, czy może osoby, które odwiedziły naszą stronę na Facebooku np. marki. Tworząc tę reklamę, możemy również wybrać osoby, które obejrzały nasz film na FB czy przeglądały profil na Instagramie. Po wybraniu konkretnej opcji, grupa odbiorców zostanie załadowana, a my będziemy mogli przejść do dalszej jej konfiguracji.

Korzyści remarketingu

Remarketing na Facebooku ma bardzo wiele plusów i jest korzystny pod wieloma względami. Z pewnością jest to prosta możliwość do reklamowania się wśród osób, które są zainteresowane naszą marką. Konfiguracja remarketingu zajmować może nawet kilkanaście minut i może być przeprowadzona “od ręki”. Pozyskanie listy osób, które odwiedziły naszą stronę, może posłużyć do wyemitowania im spersonalizowanych reklam i osiągnięcia większej skuteczności. Reklamowanie się w tej grupie to też sposób na podniesienie sprzedaży i efektywne wykorzystanie budżetu. Osoby, które interesują się naszymi produktami czy stroną będą dużo bardziej skłonne skorzystać z oferty niż osoby, które nigdy nie znały naszej marki. W ten sposób wydając środki na reklamę, wydajemy je na promocje z dużymi szansami powodzenia. Za usługę remarketingu nie musimy również dodatkowo płacić czy obsługiwać go, gdyż wszystko dzieje się automatycznie. Sam remarketing na Facebooku służyć może do różnych celów oraz zarówno firmom, jak i osobom prywatnym. Poprzez remarketing na Facebooku możemy budować pozytywny wizerunek wśród swoich klientów oraz profesjonalny odbiór. Wiele osób, nawet gdy nie zakupi naszego produktu po remarketingu, z pewnością zapamięta naszą markę i będzie kojarzyło ją pozytywnie w przyszłości. W taki sposób możemy też budować silne relacje z klientami, np. składając im życzenia świąteczne czy regularnie przypominając się im poprzez właśnie Facebooka.

Grupy podobnych odbiorców

Jedną z najciekawszych opcji, które możemy uruchomić przy pomocy remarketingu na Facebooku, są Grupy Podobnych Odbiorców. Jest to stworzenie podobnej grupy osób do tych z naszej listy remarketingowej. Opcja ta daje zatem możliwość reklamowania się wśród osób podobnych do tych, które odwiedzają naszą witrynę i robią na niej zakupy. Facebook na podstawie cech porównuje obie grupy i tworzy listę osób, które będą w podobnym wieku, o podobnych zainteresowaniach czy w podobnej sytuacji co nasi klienci. Dzięki tej opcji samodzielnie nie musimy ustalać grupy odbiorców, jeśli chcemy pozyskiwać nowych klientów, a możemy pozyskać ją automatycznie. Uruchomienie tej opcji odbywa się również w zakładce Odbiorcy i znajduje się tuż pod opcją Grupa Niestandardowych Odbiorców. Grupę taką też możemy dodatkowo konfigurować przy pomocy wszystkich dostępnych opcji dla standardowej reklamy tj. zmieniać wiek odbiorców, lokalizację itp.

Piotr Stryjniak
Specjalista SEM
smartyou.pl

Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij