Filtrowanie danych w Excelu

Podczas pracy w programie Excel z dużymi tabelkami, zawierającymi duże ilości danych czasami dobrze jest skorzystać z funkcji filtrowania, w celu znalezienia i pogrupowania interesujących nas danych.

Filtrowanie jest bardzo prostą  przydatną w pracy funkcją. Aby odnaleźć i wyświetlić tylko interesujące nas dane, wystarczy zaznaczyć jedną z komórek znajdujących się w naszej tabeli, przejść do zakładki Dane, a następnie kliknąć ikonę Filtruj. Przy każdej z kolumn pojawi się mały znacznik. Klikamy na ten w kolumnie, której dane nas interesują i według których chcemy przeprowadzić filtrowanie.

Wyświetlone zostanie okno z opcjami filtrowania. Zaznaczamy interesujące nas rekordy, w tym konkretnym przykładzie będzie to jedna godzina, i wciskamy OK.

Program odrzuci pozostałe wiersze i wyświetli tylko te, do których pasuje wybrany filtr, w naszym przypadku tylko “1”. Aby powrócić do pełnej tabeli ponownie wciskamy znacznik przy kolumnie i wybieramy opcję Zaznacz wszystko.


Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij