Jak obliczyć w Excelu datę spłaty kredytu?

Biorąc kredyt po pewnym czasie nie pamiętamy na jaki okres przypada ostatnia wpłata. Oczywiście zawsze możemy wyliczyć koniec spłaty używając niezawodnego liczydła jakim są nasze palce, ale bardziej profesjonalnie i ciekawsze będzie skorzystać z Excela. Przy okazji zawsze coś  z obsługi programu w głowie pozostanie.

Na początek opisujemy kolumny, które będziemy używać.

Kolumna A będzie zawierała datę wzięcia pożyczki. wpisujemy więc odpowiednią jej nazwę w komórce A1.

Kolumna B to ilość rat na jakie został rozłożony kredyt. Opis w komórce B1.

Kolumna C będzie miejscem, w którym zostanie wyświetlona data ostatniej raty. Jej nazwę umieszczamy w C1.

Gdy już mamy opisane kolumny, w komórce A2 wpisujemy odpowiednią datę uzyskania pożyczki (wpisujemy w postaci ROK-MIESIĄC-DZIEŃ czyli np. 2018-03-29), a w komórce B2 liczbę miesięcznych rat. Na koniec zaznaczamy komórkę C2 i w miejscu wstawiania funkcji umieszczamy odpowiedni zapis (formułę), który bazując na dacie początkowej i ilości miesięcy wyliczy dla nas datę końcową.

Wygląda on następująco:

=DATA(ROK(A2);MIESIĄC(A2)+B2;DZIEŃ(A2))

Na początek informujemy program, że wyliczenia będą wykonywane w systemie miesięcznym (funkcja DATA), dzięki temu po przekroczeniu okresu 12 miesięcy, w wyniku zmieni się również rok. W kolejnych zapisach wskazujemy, w której komórce znajdują się odpowiednie dane, czyli rok, miesiąc, dzień. Przy zapisie MIESIĄC(A2) nakazujemy programowi dodać ilość rat  z komórki B2, czyli wpisujemy +B2.






Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij