Jak wybrać specjalistę SEO? Agencje SEO a opinie klientów – czy warto się nimi kierować?

Artykuł sponsorowany

Wybór agencji SEO nie jest prosty, bo i usługi w tym zakresie są skomplikowane, a na efekty prac często trzeba poczekać. Na kogo się zdecydować, aby mieć pewność, że współpraca będzie przebiegać pomyślnie? Tego ci niestety nie powiemy, aczkolwiek mamy sporo wskazówek, dzięki którym sprawdzanie ofert agencji SEO będzie łatwiejsze.

1. Opinie o agencjach SEO

Zaczniemy od tego, co często jest najważniejsze – od rekomendacji. Gdy szukasz ekipy remontowej, pytasz wśród znajomych, kogo polecają, prawda? Tak samo, gdy chcesz znaleźć dobrego lekarza. Czemu więc nie przełożyć tego na biznes? Oczywiście, tu będzie trudniej, bo możesz nie mieć w swoim otoczeniu przedsiębiorców, którzy współpracują z takimi agencjami, ale od czego jest internet.

Komentarze na temat specjalistów SEO znajdziesz na różnych forach, a także w wizytówce Google czy na profilu na Facebooku. Jaka jest ich największa zaleta? Opinie o agencjach SEO pokazują, w czym dana firma pozycjonująca się specjalizuje, szybko można zauważyć, że klienci często podkreślają jeden konkretny zakres współpracy. I tak agencja X jest dobra głównie w AdWordsach, agencja Y szybko tworzy strony internetowe zoptymalizowane pod SEO, a agencja Y jest najlepsza, jeśli chodzi o content marketing. Przy czym powinny interesować cię tylko rozbudowane, merytoryczne komentarze, a nie opinie typu „X są super” lub „Y to złodzieje i oszuści”.

2. Doświadczenie agencji SEO

W przypadku każdej firmy można powiedzieć, że liczy się doświadczenie, ale gdy chodzi o SEO, liczy się tak naprawdę podwójnie. Dlaczego? Ponieważ pozycjonowanie jest procesem ulegającym nieustannym zmianom, wywoływanym przez coraz to nowsze algorytmy Google’a. Jeśli firma długo utrzymuje się na rynku, oznacza to, że jest elastyczna i co najważniejsze, skuteczna. I choć generalnie jesteśmy zdania, że warto dawać szansę młodym, to… jeśli chcesz dobrze wydać pieniądze, szukaj sprawdzonej agencji.

3. Oferta specjalistów SEO

Najlepiej, jeśli zakres usług agencji SEO będzie kompleksowy. Co to oznacza? Powinna zajmować się pozycjonowaniem (także lokalnym), reklamą Google Ads, content marketingiem, UX, tworzeniem stron internetowych, prowadzeniem profili w mediach społecznościowych – to wszystko może mieć wpływ na ruch na twojej witrynie. I choć teraz jesteś pewien, że interesuje się wyłącznie optymalizacja strony www oraz tworzenie treści, za miesiąc, dwa albo pół roku może okazać się, że niezbędne będzie rozpoczęcie kolejnych prac. Nie chcesz chyba wtedy szukać kolejnych specjalistów, szczególnie jeśli będzie to niemożliwe, bo jesteś związany umową.

4. Sposoby rozliczania się z agencją SEO

Wyróżnia się trzy główne sposoby rozliczania się a agencją SEO: płatność za efektyabonament lub model hybrydowy. W pierwszym przypadku płacisz wyłącznie za osiągnięte pozycje. Brzmi idealnie? Ale tak nie jest. Ryzykujesz, że agencja zaproponuje ci nierentowne frazy, będzie prowadzić agresywne działania, których może i na początku efektem będzie lepsza widoczność, ale skończy się karą od Google’a lub w ogóle nie będzie podejmować działań, bo trafi się jej ktoś bardziej opłacalny.

Możesz płacić też abonament, w ramach którego specjaliści wykonują szereg kompleksowych prac. To najczęściej wybierana opcja, rekomendowana zarówno przez agencje, jak i doceniana przez klientów. Ważne jest tutaj, w jaki sposób raportowane są prace.

Model hybrydowy uwzględnia obie formy rozliczeń i zwykle jest uzależniony od warunków indywidualnie przedstawianych przez agencje.

5. Lokalizacja agencji SEO

A czy lokalizacja agencji SEO ma znaczenie? Współpraca może przebiegać zdalnie, a umowa zostać podpisana elektronicznie. Zanim jednak zaczniesz wybierać agencję z drugiego końca Polski, sprawdź, czy nie ma bliżej równie skutecznej. Dlaczego? Ponieważ łatwiej będzie ustalić warunki współpracy, negocjować je, a także umówić się w celu raportowania prac. Z tego względu, choć nie jest to czynnik kluczowy, warto wziąć go pod uwagę.


Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij