Artykuł sponsorowany
Zdaniem specjalistów utrzymanie klienta jest o wiele trudniejsze niż pozyskanie nowego. Z tego względu należy znaleźć rozwiązania, które ponownie zachęcą użytkownika do dokonania zakupów. Skuteczna lojalizacja wymaga stosowania różnych działań, które przełożą się na wyniki sprzedażowe. Jakie narzędzia marketingowe w tym pomogą?
Powiadomienia push
Powiadomienia push generują największą konwersję w mediach, pomagając tym samym podtrzymać zainteresowanie klientów i zachęcić do ponownych zakupów. Ich sposób działania jest jednocześnie prosty i bardzo skuteczny. Przekaz reklamowy jest wysyłany do odbiorców za pomocą małych prostokątnych komunikatów – można wysyłać informacje o dostępnych rabatach, nowej kolekcji czy oferować darmową dostawę. Powiadomień push nie da się przeoczyć, ponieważ wyświetlają się z poziomu przeglądarki, nawet jeżeli użytkownik nie znajduje się na naszej stronie internetowej. Więcej informacji na temat powiadomień push można znaleźć na stronie https://push-ad.com/.
E-mail marketing
Wiadomości e-mailowe to tradycyjny, sprawdzony sposób na podtrzymanie komunikacji z klientem. Podobnie jak powiadomienia push, dają duże możliwości personalizacji przekazu reklamowego, jednak pomiędzy tymi narzędziami istnieją pewne różnice. E-mail można łatwo przeoczyć w gąszczu innych wiadomości oraz istnieje ryzyko pojawienia się go w folderze SPAM. Mimo to, e-mail marketing jest nadal chętnie wykorzystywanym narzędziem, który może zwiększyć lojalność klientów i zachęcić do interakcji klienta z marką.
SMS marketing
SMS marketing jest doskonałym uzupełnieniem powyższych narzędzi. Obecnie wiadomości są geolokalizowane, dlatego można wysyłać przekazy reklamowe obecnym klientom w zależności od tego, w jakiej lokalizacji się znajdują. Ponadto, większość z nas nie wyobraża sobie wyjścia z domu bez telefonu komórkowego, dlatego stanowi to bardzo dobry kanał komunikacji z klientami, przypominając o aktualnych rabatach, konkursach, wyprzedażach i nowych kolekcjach.