Jakie są czynniki wpływające na powodzenie sprzedaży inwestycji?

Artykuł sponsorowany

W Polsce co roku powstają dziesiątki nowych inwestycji, więc deweloperzy muszą konkurować ze sobą o potencjalnych klientów. W tym celu korzystają z różnych rozwiązań, w tym z marketingu nieruchomości, który obejmuje najróżniejsze działania promocyjne i reklamę.

Wybór mieszkania nie jest łatwy, a mnogość ofert nie ułatwia całej sprawy. Co w takim razie wpływa na decyzję o zakupie nowego mieszkania i czym kierują się nabywcy w swoich oględzinach?

Dogodna lokalizacja i przyjazna okolica

Pierwszym zasadniczym elementem, który znacząco wpływa na powodzenie sprzedaży nieruchomości, jest oczywiście lokalizacja. W marketingu nieruchomości ważne jest zatem uwzględnianie takich elementów jak np. bliskość przystanku autobusowego, sklepów, siłowni, szkół, przedszkoli, czy liczne tereny zielone wokół budynków mieszkalnych.

Nabywcy w pierwszej kolejności wybierają okolicę, w której chcieliby mieszkać, a dopiero potem szukają czegoś w zasięgu ich możliwości finansowych.

Cena

Drugim czynnikiem decyzyjnym, jest cena nieruchomości. Nie da się ukryć, że w dzisiejszych czasach to właśnie pieniądz rządzi światem. Na obecnej sytuacji rynkowej obserwuje się znaczny wzrost cen nieruchomości, dlatego deweloperzy w marketingu nieruchomości muszą podejmować takie decyzje, które sprawią, że podana cena za mieszkanie nie spowoduje czarnych myśli u potencjalnych klientów.

Wszystko drożeje, również nieruchomości, dlatego podnoszenie cen jest nieuniknione. Nie ma jednak większych powodów do obaw, ponieważ duży popyt na mieszkania zapewnia ogromną dynamikę sprzedaży.

Liczba pokoi, powierzchnia i inne udogodnienia

Równie ważne w marketingu nieruchomości, jest uwzględnienie takich elementów, jak liczba pokoi w mieszkaniu i ich powierzchnia. Nabywcy biorą pod uwagę również inne czynniki, takie jak dostępność balkonu bądź tarasu. Dodatkowa przestrzeń ceniona jest przy wyborze mieszkania. Balkon bądź taras zapewnia pośredni kontakt z naturą bez konieczności opuszczania go, dlatego większość osób szuka nieruchomości, które taki balkon mają.

Te wszystkie wymienione wyżej czynniki wpływają na decyzję zakupu mieszkania przez potencjalnych klientów. Niektóre osoby, są bardziej wymagające, niż inne, ale nie należy się od razu zrażać. Skuteczny marketing to taki, który obejmuje nie tylko działania promocyjne w Internecie. Ważne jest również budowanie samej świadomości marki, w tym własnego wizerunku.

Kluczem do osiągnięcia sukcesu w branży deweloperskiej, jest przede wszystkim słuchanie tego, co mają do powiedzenia klienci. Ważne jest tutaj przede wszystkim monitorowanie ruchu na stronie internetowej oraz poznawanie opinii przyszłych, oraz stałych klientów w mediach społecznościowych i na innych stronach – blogi, fora itp.


Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij