Materiał zewnętrzny
Biznes w postaci sklepu internetowego to coraz bardziej kusząca propozycja. Pozwala dotrzeć do szerokiego grona konsumentów, zapewnia też swego rodzaju swobodę w wyborze strategii sprzedażowej. Jego kluczowym elementem są usługi e-commerce, z których korzystają sklepy B2B i B2C na całym świecie. Dowiedz się, jak zaplanować otwarcie własnego biznesu internetowego opartego o systemy e-commerce.
Określ niezbędne funkcje
Na sam początek zastanów się, jakie funkcje muszą działać w twojej witrynie. Dopasuj je do modelu biznesu, który prowadzisz. Na rynku znajdziesz sklepy B2B i B2C. Do których należy twój i co się z tym wiąże? Przydatne będzie też określenie specyfikacji technicznej – warunków niezbędnych do tego, by twój sklep prawidłowo funkcjonował. Dobrze zaprojektowana strona musi być zarówno funkcjonalna, jak i intuicyjna. Obecne systemy B2B i B2C różnią się między sobą, dlatego już na tym etapie należy je określić.

Zaprojektuj identyfikację wizualną
Twój sklep musi wyróżniać się na rynku i zapadać w pamięć. Aby osiągnąć ten cel, potrzebujesz spójnej i charakterystycznej szaty graficznej. Nie możesz pozwolić sobie na przypadkowe decyzje. Zarówno logo, szata strony oraz wykorzystywane fonty i kolory muszą być przemyślane i spójne. Dzięki temu twój sklep z czasem stanie się rozpoznawalny.
Rozważ dedykowane systemy e-commerce
Następnym punktem, którym będziesz musiał się zająć, są sprawy logistyczne. Obecnie mamy dostęp do wielu ich modeli i każdy z nich ma swoje wady i zalety. Drop shipping ma relatywnie małe koszty utrzymania, jednak pozbawia cię wpływu na jakość produktu. Prowadzenie własnego magazynu pozwala ci gromadzić towar z hurtowni, jednak jest droższe w utrzymaniu. Własna produkcja może przebiegać w sposób ciągły, jak i pod postacią subskrypcji. Być może w twoim sklepie przydatne będą dedykowane systemy e-commerce, dzięki którym dostosujesz rozwiązania idealnie do swoich potrzeb.
Połącz sklep z istotnymi aplikacjami
Ostatnią rzeczą przed uruchomieniem sklepu jest połączenie go z istotnymi aplikacjami, np. narzędziami do analizy ruchu czy social mediami. Dzięki nim dowiesz się więcej o użytkownikach swojej witryny i nawiążesz z nimi fachową więź. Pamiętaj, że praca nad witryną nie kończy się na postawieniu sklepu. Dostosowane indywidualnie systemy e-commerce wymagają ciągłego nadzoru.