Jakie są skuteczne formy digital marketingu, które dadzą szybki efekt przy niedużym budżecie?

SEM, czyli marketing w wyszukiwarkach internetowych

Dla wielu form najważniejszym obszarem działań marketingowych w sieci jest SEM (Search Engine Marketing), czyli działania mające doprowadzić do awansu firmowych stron i blogów w hierarchii wyników wyszukiwania.

SEM to szeroki wachlarz możliwych do użycia środków, na które składa się zarówno płatna reklama, jak i działania SEO (Search Engine Optimization. To właśnie SEO jest tutaj najbardziej atrakcyjne dla przedsiębiorców, gdyż stosunkowo niskim kosztem można dzięki niemu doprowadzić do awansu strony w wynikach wyszukiwania, a część procedur można przeprowadzić samodzielnie, chociaż te bardziej zaawansowane wymagają już koniecznie pomocy specjalisty, jeżeli mają być skuteczne.

SEO polega na optymalizacji treści i strony w taki sposób, by ściągnąć na nią wysokiej jakości ruch organiczny, czyli taki, który składać się będzie z osób, co do których jest wysoce prawdopodobne, że zostaną one klientami, jeżeli na daną stronę trafią.

Marketing w mediach społecznościowych

Inną gałęzią marketingu, która jest wysoce przystępna cenowo, jest marketing w mediach społecznościowych, który przy bardzo niewielkich kosztach generuje potężną ilość konwersji, jednocześnie skutecznie wspierając też inne formy marketingu internetowego.

Skuteczny marketing w mediach społecznościowych wpływa na przykład na pozycję stron internetowych w wyszukiwarce internetowej, gdyż algorytmy indeksujące, które decydują o skuteczności działań SEO, uwzględniają ruch pozyskany na stronę z portali społecznościowych, a także reakcje użytkowników social mediów na daną stronę, tak więc wszystkie polubienia i dyskusje o produktach i usługach również podnoszą ranking danej strony.

Marketing w mediach społecznościowych można przeprowadzać za darmo i może być on przy tym skuteczny, jednak w ciągu ostatnich kilku lat giganci mediów społecznościowych obniżają znaczenie organicznego awansu na tych platformach na rzecz płatnej reklamy. Każdy z nich posiada swoje sztandarowe narzędzie, i tak na Facebooku ma się do dyspozycji Facebook Ads, na Twitterze korzysta się z Twitter Ads, a Instagram ma Instagram Ads.

Wielką zaletą tych płatnych narzędzi jest możliwość pozyskania dużej liczby nowych klientów przy bardzo skromnym budżecie i jednoczesny natychmiastowy efekt, który można dokładnie zmierzyć, co nie jest możliwe w przypadku bezpłatnych działań.

E-mail marketing

E-mail marketing czasami uważany jest za przestarzałą formę reklamy w Internecie, która ma się ku końcowi, jednak w rzeczywistości potrafi on być bardzo skuteczny i często jest doskonałym kanałem komunikacji pomiędzy firmami a ich potencjalnymi klientami. Przeszedł on jednak sporą ewolucję, a na dodatek powinien być on częścią szerszego ekosystemu działań reklamowych.

Dziś przedsiębiorcy dysponują bardzo wieloma skutecznymi narzędziami do e-mail marketingu, które jednocześnie są niedrogie. Dodatkowo skuteczny e-mail marketing znacznie ułatwiają media społecznościowe, na których można pozyskiwać adresy potencjalnych klientów, przekierowując ich w ramach działań reklamowych do formularzy, w których mogą oni pozostawić swój adres. Jednocześnie warto zwrócić uwagę na to, jak zabezpieczyć swoje maile. Warto wykorzystać jedną z metod np. tę: https://emaillabs.io/bezpieczenstwo/

Digital marketing daje ogrom narzędzi, a te wymienione powyżej charakteryzują się wręcz rewelacyjnym stosunkiem ceny do tego, co można dzięki nim osiągnąć. Dodatkowo część z nich może być używana samodzielnie, jednak konieczne będzie tu przyswojenie sporej ilości wiedzy. We wdrożeniu bardziej skomplikowanych strategii z użyciem profesjonalnych narzędzi pomoże z kolei dobra agencja reklamowa zajmująca się digital marketingiem, w której zespół ekspertów zajmie się kompleksową obsługą formy pod kątem prowadzenia dla niej działań reklamowych w sieci. Inną ciekawą opcją marketingu online są kampanie SMS takie jak. Pozwalają one ekspresowo dotrzeć do potencjalnego klienta.


Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij