Na czym polega optymalizacja UX, dlaczego warto zlecić optymalizację UX?

Artykuł zewnętrzny

Coraz częściej słyszy się o tym, że user experience znacząco wpływa na skuteczność stron, sklepów internetowych, a na czym to polega? Czym jest user experience i optymalizacja UX? Dlaczego warto zlecić specjalistom taką optymalizację swojej strony internetowej?

UX – co to? Czym jest user experience?

UX, czyli user experience, to całość wrażeń, jakie użytkownik doświadcza podczas korzystania z danego produktu – ze strony internetowej, serwisu czy aplikacji mobilnej. Strony internetowe zaprojektowane z uwzględnieniem zasad UX odpowiadają na potrzeby użytkowników, uwzględniają ich umiejętności i przyzwyczajenia, przez co są dla nich przyjazne, intuicyjne, a tym samym zachęcają do pozostania na nich i do korzystania z oferowanych tam usług.

Jednak UX nie jest działaniem jednorazowym, aby korzystanie z danego produktu było jak najbardziej satysfakcjonujące, trzeba stale go udoskonalać, w tym celu warto przeprowadza

optymalizację UX. Może się ona odbywać co miesiąc lub co kwartał i obejmować różne działania, m.in. testy użyteczności czy testy A/B. A kto powinien zdecydować się na tę usługę i dlaczego warto zlecić profesjonalną optymalizację user experience?

Dla kogo optymalizacja UX?

Optymalizacja UX zyskuje na popularności przy coraz większej konkurencji sklepów online, internauci dokonują zakupów głównie tam, gdzie można to zrobić w sposób szybki i prosty. Jeśli strona danego e-sklepu będzie dla nich nieczytelna lub odnajdywanie poszczególnych elementów będzie sprawiać im problemy, zrezygnują z zakupu i przejdą na bardziej intuicyjną stronę konkurencji. Dlatego bez względu na to, jak duży jest ruch w twoim e-sklepie, jeśli chcesz, aby generował on więcej zysków, musisz stale kontrolować zachowania użytkowników i dopasowywać stronę do ich potrzeb (które z czasem mogą się zmieniać).

Jednak optymalizacja user experience to nie tylko usługa dla przedsiębiorców prowadzących e-commerce. To również bardzo ważne działanie, jeśli zakładasz start-up i zależy ci na tym, aby jak najszybciej przyciągnąć odbiorców oraz zadba

o ich satysfakcję, aby związali się z twoim biznesem na dłużej.

Dlaczego optymalizacja UX jest tak ważna?

Podczas optymalizacji UX powstaje pomysł na usprawnienie twojej strony internetowej, który następnie jest poddawany testom. Podczas takiego eksperymentu sprawdza się czy wprowadzone rozwiązanie będzie skuteczne, jeśli tak, zostaje ono wdrożone. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że dzięki działaniom UX nie tylko zyskasz większą liczbę klientów, ale również utrzymasz tych obecnych, ponieważ twoja strona będzie stale odpowiadać na ich potrzeby, korzystanie z niej stanie się dla nich przyjemnością. User experience wpływa również na postrzeganie twojej marki, w dużej mierze odpowiada za to, co użytkownik o niej myśli, jak wypada ona na tle konkurencji. Do tego dochodzą jeszcze korzyści pośrednie, np. usprawnienie pracy w twojej firmie – im bardziej intuicyjna i prosta w obsłudze strona, tym mniej pytań kierowanych do obsługi.


Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij