Numerowanie wielu wierszy – Excel

Excel umożliwia użytkownikom automatyczne wypełnianie poszczególnych komórek seriami danych. Aby z tego skorzystać wystarczy użyć tzw. uchwytu wypełnienia. Powiedzmy, że chcemy automatycznie stworzyć, często używaną w tabelach, kolumnę z liczbą porządkową. Wpisujemy w pierwszej kolumnie cyfrę 1 i w kolejnej, pod spodem, cyfrę 2. Zaznaczamy obydwie kolumny, najeżdżamy na prawy narożnik tej drugiej i w momencie, gdy pojawi się mały czarny krzyżyk (uchwyt wypełnienia), przeciągamy w dół otrzymując kolejne numery w kolejnych komórkach.

Nie jest to jednak zbyt wygodny sposób, jeżeli nasza tabela ma zawierać kilkaset pozycji. Wówczas łatwiejszą opcja będzie skorzystanie z polecenia serie danych.

Wpisujemy w pierwszej komórce cyfrę 1 i przy jej zaznaczeniu w Narzędziach głównych, w kategorii Edytowanie rozwijamy zakładkę Wypełnij, z której wybieramy Seria danych.

numer_1

 

W otwartym oknie zaznaczamy opcje Serie – Kolumny, Typ – Liniowy. W okienku Wartość końcowa podajemy liczbę ilości komórek w kolumnie, które mają zostać ponumerowane.

numer_2

 

na koniec wciskamy OK.

numer_3


 

Dodaj komentarz

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij