Przy pracy z rozbudowanymi dokumentami tekstowymi w programie Word, może się zdarzyć, że niektóre fragmenty będziemy kilkukrotnie powtarzać. Aby uniknąć ciągłego kopiowania możemy skorzystać z funkcji szybkiego wstawiania.
Aby skorzystać z funkcji szybkiego wstawiania, zaznaczamy wybrany fragment tekstu, który będzie się w naszej pracy powtarzał. Następnie przechodzimy do zakładki Wstawianie i wybieramy ikonę Szybkie części. Z rozwiniętego menu wybieramy opcję Autotekst.
W wyświetlonym oknie wpisujemy nazwę dla danego fragmentu oraz wybieramy kategorię. Możemy pozostawić opcje domyślne, jednak po dodaniu kilku dodatkowych fragmentów, używając kategorii i nazwy łatwiej będzie nam odnaleźć odpowiedni tekst.
Teraz, gdy będziemy chcieli powtórzyć jakiś fragment w pracy, wstawiamy kursor w miejscu, w którym chcemy umieścić tekst, klikamy na ikonę Szybkie części i wybieramy zapisany wcześniej fragment tekstu.
Zapisane bloki tekstu możemy również użyć w innych dokumentach.
Aby usunąć zbędny blok, wystarczy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy i z menu wybrać Organizuj i usuń, a następnie potwierdzić usunięcie.