Jeżeli chcemy dodać dodatkowe informacje na temat fragmentu tekstu naszej pracy, np. skąd pochodzi dany cytat, kto jest autorem wymienionego powiedzenia, itp. wstawiamy odsyłacz z informacją na ten temat, czyli przypis.
W dokumentach Worda, w prosty sposób, możemy wstawiać przypisy dolne i przypisy końcowe. Z takimi rodzajami odsyłaczy na pewno każdy spotkał się w różnego rodzaju publikacjach czy też po prostu książkach. Przypisy dolne umieszczane są na dole każdej strony, natomiast końcowe na końcu całej pracy.
Samo wstawianie przypisów jest banalnie prostą czynnością. Umieszczamy kursor na końcu fragmenty tekstu lub wyrazu, do którego nasz przypis ma się odnosić. Otwieramy zakładkę odwołania i na rozwiniętej wstążce odnajdujemy przyciski Wstaw przycisk dolny, Wstaw przycisk końcowy, i wybieramy ten który aktualnie nam odpowiada.
Pole z przypisem zostanie automatycznie umieszczone w odpowiednim miejscu naszego dokumentu (na dole strony lub końcu pracy). Teraz wystarczy tylko wstawić nasz tekst odwołania.
Numery odwołania przy dodaniu kolejnych przypisów będą nadawane automatycznie.
Do wstawiania przypisów możemy też oczywiście użyć skrótów klawiszowych:
ALT+CTRL+F (lub ALT+CTRL+J) – aby dodać przypis dolny
ALT+CTRL+D – aby dodać przypis końcowy.